Supervision af mindre (personale-)grupper
Med afsæt i en narrativ og systemisk optik, arbejdes der med at understøtte personalegruppens mulighed for at udforske og reflektere over deres praksis i et trygt og professionelt rum. Narrativ supervision fokuserer på at identificere og udfolde de historier, vi fortæller om os selv, vores arbejde og de relationer, vi indgår i. Ved at undersøge disse fortællinger skabes der plads til nye perspektiver og handlemuligheder.Der inddrages forskellige metoder/modeller som reflekterende team og stafet modellen, der giver gruppen mulighed for at lytte til og spejle hinandens erfaringer på en måde, der åbner op for nuancer og flere stemmer i samtalen. Denne tilgang fremmer en fælles refleksion, som styrker den kollektive læring og samarbejdet i gruppen.Derudover kan der anvendes systemiske opstillinger som et værktøj til at visualisere og forstå relationelle dynamikker og samspil. Dette kan være særligt hjælpsomt, når gruppen ønsker at arbejde med komplekse problemstillinger eller relationer – fx i forhold til eleverne og deres familier.Målet er at skabe et trygt og respektfuldt rum, hvor der er plads til at reflektere over konkrete hverdagsbegivenheder, udfordringer og succeser. Gennem supervisionen arbejder vi sammen om at styrke personalets forståelse af deres egne ressourcer og handlemuligheder i mødet med eleverne, samtidig med at vi har fokus på trivsel og faglig udvikling.
Supervision
Text element
Hvem kan henvende sig?
Text element
Hvordan foregår det?
Text element
,,,,,
Text element
Spørgsmål og svar